torturesru
Sladoled je vrlo drevna delicija. Povijest izuma najpopularnije slastice seže u vrijeme najstarijih civilizacija Azije - Kine i Mezopotamije. Sladoledu su se divili Aleksandar Veliki, Napoleon i George Washington, a nekoliko ga je ljudi odjednom patentiralo.

sladoled

Vjeruje se da povijest sladoleda seže više od 5000 godina.

Davne 3000. godine prije Krista u bogatim kineskim kućama na stol su se posluživali deserti nejasno nalik sladoledu - bogati Kinezi gozbom na snijegu i ledu pomiješani s kriškama naranče, limuna i sjemenkama nara. Kineski car Tanggu čak je smislio vlastiti recept za izradu mješavina leda i mlijeka. Recepti i načini čuvanja držani su u tajnosti i deklasificirani su tek u 11. stoljeću prije Krista u knjizi "Shi-king" - kanonskoj zbirci drevnih pjesama.

Drugi drevni izvor koji opisuje upotrebu ohlađenih sokova tijekom berbe su pisma Salomona, izraelskog kralja. Drevni Arapi također su usvojili tradiciju konzumiranja sladoleda. A također su ohlađena vina, sokove i mliječne proizvode konzumirali stari Grci, a nakon njih i druge civilizacije. Poznati drevni liječnik Hipokrat preporučio je i sladoled za promicanje zdravlja.

Sladoled je počastio najvećeg vojskovođu antike Aleksandra Velikog za vrijeme njegovih pohoda u Indiji i Perziji. U njegovo vrijeme smislili su smrzavanje bobica u snijegu. Robovi su poslani u planine po snijeg, a kako se ne bi otopio, organizirali su posebne štafetne utrke. Inače, upravo su njegovi vojnici došli na ideju da u vodu s voćem dodaju vino, med i mlijeko.

Snijeg i led koriste se za izradu voćnih napitaka još od starog Rima. U svojoj knjizi "O kulinarstvu" poznati talijanski kulinarski stručnjak Apicius prvi je put podijelio svoje iskustvo izrade bezalkoholnih pića.

Hladne slastice završavale su obroke na dvoru cara Nerona, koji je naredio da mu se donese planinski led i pomiješa s voćnim aditivima. U njegovo doba (1. stoljeće poslije Krista) ohlađeni i zaslađeni sokovi već su se široko koristili. Značajno je da se snijeg za njihovu pripremu dopremao s udaljenih alpskih ledenjaka, a izgrađeni su prostrani ledeni podrumi za dugotrajno skladištenje snijega.

Mnogo je zanimljivih sladolednih priča povezanih sa sladoledom. Na primjer, 780. g. N. e. Kalif Al Mahdi uspio je u Meku isporučiti čitavu karavanu deva natovarenih gorskim snijegom. Još jedna ne manje zapanjujuća činjenica, navedena u spisima perzijskog putnika Nassiri-Khozraua, kaže da je 1040. god. e. snijeg za pripremu pića i sladoled svakodnevno se dopremao na stol kairskog sultana iz planinskih područja Sirije.

Očito je da je sladoled izumljen tamo gdje, kao u Kini, iscrpljujuća vruća mjesta koegzistiraju s područjima ispod nule. Ova je kombinacija svojstvena južnim zemljama koje imaju planinske lance. Na primjer, Iran, gdje planine zauzimaju više od polovice teritorija.

Poznato je da su od davnina naučili racionalno koristiti led i snijeg. U pustinjskim predjelima, gdje dnevna temperatura može doseći 40 ° C, bilo je potrebno hranu nekako ohladiti, jer bi se vrlo brzo pokvarila. Za to su Perzijanci izgradili takozvane Jakhale - duboke podrume, čiji su strop, zidovi i pod prekrili debelim slojem toplinsko-izolacijske smjese. Uključivao je bjelanjke, pijesak, glinu, kozju dlaku, pepeo, vapno. Kad se ta tvar osušila, postala je i vodonepropusna. Da bi se gubici topline sveli na minimum, ulaz u Yakkhchal nalazio se na sjeveru, na tamnom, hladnom mjestu.Takva skladišta bila su ispunjena ledenim blokovima snijega donijetim s planina. Također su se koristili za pripremu prividnosti sladoleda, faludeh - mješavine rezanaca, voća, pistacija, ružičastog ili limunovog sirupa sa sitno sjeckanim ledom.

Europa

Sladoled u Italiji

Poznati putnik Marko Polo očito je Europljane početkom 14. stoljeća ponovno upoznao sa sladoledom. Jelo je prvi put opisano u putopisnim časopisima na samom početku 14. stoljeća. Poznati putnik, posjetivši Kinu, toliko se zaljubio u sladoled da se po povratku u domovinu - u Italiju - nije ustručavao podijeliti neke recepte za njegovu pripremu s domaćim kuharima.

Prema legendi, Marko Polo je sa svog putovanja na Istok vratio recept za deliciju, za koju su koristili ne samo snijeg, već i salitru da ga hlade. I od tada se jelo slično šerbetu sigurno nalazilo na jelovniku aristokrata.

Tada je sladoled bio u središtu intriga: kuhari su recept čuvali u najstrožem povjerenju, a za neupućene je njegova proizvodnja bila slična čudu. Isprva se led čuvao na posebnim zatvorenim mjestima i služio je samo za kraljevske obitelji i pape. Postupno je proizvodnja leda pojeftinila.

Recept za sladoled, koji je najbliži modernom, također je rođen u Italiji. Točnije, na Siciliji. Najveći otok na Mediteranu imao je sve potrebno za stvaranje rashladnog deserta. Prije svega - šećerna trska, koja nije česta u drugim dijelovima Europe, od kojih se radio šećer.

Zaslađivač poznat od davnina - med nije baš pogodan za izradu sladoleda, jer kad se zaledi, kristalizira (a to jednostavno nije potrebno, dovoljan je problem što se tekućina pretvara u kristale). Uz to, perad i stoka uvijek su se uzgajali na Siciliji, što znači da su jaja i mlijeko - glavni sastojci sladolednog deserta - uvijek bili pri ruci. Ali jedan od najvažnijih uvjeta je da ima leda (na planinskim lancima Ibley, Nebrodi, Le Madonie, na planinama Peloritan). Sicilijanski led dopremao se po cijeloj Italiji i izvozio na Maltu. Konačno, stanovnici ovog otoka već dugo vade morsku sol. Dok nisu izumljeni hladnjaci i električni aparati za izradu sladoleda, to je bilo neophodno.

Da bismo razumjeli zašto je sol potrebna u pripremi slatkog jela, treba objasniti po čemu se sladoled razlikuje od ostalih hladnih slastica - od spomenute perzijske faloude ili od smrznutog mlijeka, s kojeg su u sibirskim selima nožem strugali strugotine i jeli s med, džem ili šećer.

Razlika je u postojanosti: sladoled, čak i ako sadrži komadiće orašastih plodova, voća ili kolačića, homogena je, glatka, kremasta masa. Takva se ujednačenost može postići samo kontinuiranim miješanjem rashladne tvari tako da se u njoj ne stvaraju kristali. Teško je kombinirati hlađenje i miješanje bez pomoći električne energije: led se polako topi, a sladoled se isto tako polako skrutne. Morat će se neprestano miješati satima zaredom. S druge strane, sol se puno brže topi, a istodobno uzima toplinu iz okoliša, posebno iz smjese namijenjene smrzavanju.

Dakle, ovdje je najjednostavnija tehnologija proizvodnje sladoleda koja se uspješno koristi već nekoliko stoljeća: spremnik sa sastojcima stavljen je u posudu napunjenu ledom i soli, a mliječna masa je umutljena. Otopljena voda povremeno se ispuštala dodavanjem novog leda i dijela soli. I nakon par sati desert je bio gotov.

Međutim, sva tajna prije ili kasnije postane jasna. Tako se i dogodilo kad je mlada Catherine de 'Medici, udavši se za francuskog kralja Henryja II, dovela svog kuhara iz Italije u Francusku - slavnog Bentalentija, priznatog autoriteta u pripremi sladoleda i bezalkoholnih pića.

Prvi put je sladoled počastio 28. listopada 1533. godine na gozbi u čast vjenčanja 14-godišnje mladenke Catherine de Medici, najpoznatije po romanu oca Alexandrea Dumasa "Queen Margot". Sladoled se sastojao od ledenih kuglica punjenih voćem. U budućnosti su ih Medici često počeli počastiti gostima na svečanim večerama i razmaziti njenog sina Henryja III poslasticom.

Nova slastica trenutno je osvojila simpatije francuskog dvora. Kraljev savjetnici čak su zahtijevali da Talijan priprema sladoled u njihovoj nazočnosti, a nakon što su se upoznali s postupkom, odlučili su tehnologiju i recept smatrati državnom tajnom, koja bi trebala biti pravilno zaštićena, posebno od običnih ljudi.

Vrlo brzo, sladoled iz Versaillesa migrirao je na imanja francuskih plemića - usprkos najstrožim zabranama otkrivanja recepta, koji se smatrao državnom tajnom.

Od tada se na francuskom dvoru jede sladoled u bezbrojnim količinama. Ni gurman poput Luja XIV nije ga odbio. Francuski je kulinarski stručnjak Gerard Tissain 1649. izumio originalni recept za smrznutu kremu od vanilije - od mlijeka i vrhnja. Novost je nazvana "napuljski sladoled". Nakon toga, recept za ledeni desert neprestano se nadopunjavao.

1625. godine unuka Catherine de Medici, Henrietta Maria, udala se za engleskog kralja Charlesa I. Zajedno s francuskom princezom u Englesku je došao njezin osobni kuhar i slastičar Gerard Tissain, koji je znao mnoge tajne izrade sladoleda. Znakovito je da se Thiessein usudio podijeliti svoje "tajne" tek nakon pogubljenja Karla I 1649. Dakle, Engleska je također posjedovala tajne izrade sladoleda.

Mnoge nove sorte ove slastice izumljene su u Francuskoj za vladavine austrijske kraljice Ane. Jednom, na jednom od domjenaka u čast njezinog sina Luja XIV., Svaka je gošća poslužena nojevim jajetom u pozlaćenoj čaši, što se zapravo pokazalo kao ukusni sladoled.

Recepti za pripremu ove delicije došli su u Ameriku, očito, u 18. stoljeću, zajedno s engleskim naseljenicima. Na domjencima koje je tih godina priredio guverner Marylanda William Blade, gosti su se počastili sladoledima i bezalkoholnim pićima. Mnogi su američki predsjednici također voljeli hladni desert, na primjer, George Washington, koji je osobno spravljao sladoled na svom ranču na periferiji Mount Vernona.

A kulinarski poduzetnik Philip Lenzi, koji je došao u Novi svijet, čak je u njujorškim novinama oglašavao da je iz Londona donosio recepte za razne slastice, uključujući sladoled, a uskoro su se među populacijom stanovništva pojavili mnogi ljubitelji nove delicije. istočna obala Amerike.

A sladoled je postao općenito dostupan zahvaljujući poduzetničkom duhu Talijana. 1660. godine Francesco Procopio Di Coltelli (1651-1727) otvorio je prvu sladoledarnicu u Parizu nasuprot kazališta Comédie Française. U svojoj domovini, Palermu, bio je ribar. U Francuskoj je odlučio okušati sreću na "slatkom" polju, pogotovo jer je od djeda naslijedio stroj za usitnjavanje sladoleda. Koliko se može prosuditi, bio je to primitivan uređaj: dvije posude, umetnute jedna u drugu, ručka s oštricama za miješanje pričvršćena je na gornji poklopac.

1782. godine ovaj je kafić, preimenovan u francuski Prokop, kupcima nudio do osamdeset vrsta sladoleda. Institucija cvjeta do danas.

Ovaj kafić s ovim "ruskim" imenom postoji i danas. Opstao je i dugogodišnji jelovnik na kojem možete pročitati što se kuhalo unutar zidova ove institucije u 18. stoljeću: „smrznute vode“ s raznim sirupima (očito nešto poput moderne talijanske granite), hladni sorbeti od bobičastog voća, poskoci. Popularnosti kafića Prokop dodala je i činjenica da je vlasnik dobio kraljevske patente za mnoge delicije koje su se služile samo tamo.Kao rezultat toga, mnoge su poznate ličnosti 18.-19. Stoljeća posjetile kavanu: Diderot, Rousseau, Marat, Robespierre, doktor Guillotin, Georges Sand, Balzac, Danton.

Napoleon Bonaparte bio je među redovnim osobama kafića Prokop. Toliko su ga voljeli ledeni slatkiši da je čak i u progonstvu na otok Svete Jelene naručio sebi aparat za njihovu izradu, što mu jedna suosjećajna Engleskinja nije polako poslala.

torturesru
Nastavak:

Coltelli je pronašao mnogo sljedbenika: ubrzo su mali restorani specijalizirani za sladoled ispunili cijeli Pariz. Bilo ih je posebno mnogo u četvrti Palais Royal. I već 1676. godine 250 pariških slastičara udružilo se u korporaciju proizvođača sladoleda, a tijekom tih godina počeli su proizvoditi sladoled tijekom cijele godine.

Za vrijeme Napoleona III (1852. - 1870.), sladoled u šalicama i sladoled prvi su se put proizvodili u Parizu (poznati sladoled navodno dolazi iz francuskog grada Plobier-les-Bem), u Italiji - veliki ljubitelji miješanja najnevjerojatnijih proizvodi, smislili su razni sladoled s dodatkom voća, orašastih plodova, likera, komadića kolačića, pa čak i cvijeća, u Austriji - ledeni sladoled od kave i čokolade. U to se vrijeme pojavljuju smrznuti šlag pomiješan s sitno nasjeckanim bademima i maraskinom, lisnati sladoled s jagodama i ribana čokolada u obliku kupole. Nove vrste sladoleda pripremljene za proslavu brzo su usvojene u masovnoj proizvodnji.

Dakle, na jednom od prijema kineske misije u Parizu 1866. godine predložena je nova slastica - vrući omlet izvana, a sladoled od đumbira iznutra. Bio je to takozvani "omlet iznenađenja", koji su razvili njemački kuhari. Možemo samo nagađati koliko je originalnih, pa čak i jedinstvenih recepata za sladoled rodila domišljatost ljudskog genija. Nažalost, o mnogim od njih povijest šuti.

Rusija

U Rusiji ljudi već dugo koriste vlastite vrste sladoleda, jer u hladnim zimama nije nedostajalo "rashladnih sredstava" za zamrzavanje delicija. Još u Kijevskoj Rusiji posluživali smo sitno narezano smrznuto mlijeko. U sibirskim selima do danas domaćice mlijeko čuvaju zamrzavajući ga u tanjuriće i ... slažući led na hrpu. U mnogim se selima za pokladni dan pravila mješavina smrznutog svježeg sira, kiselog vrhnja, grožđica i šećera.

U "europskoj" verziji sladoled se kod nas pojavio sredinom 18. stoljeća i odmah stekao veliku popularnost. Dakle, grof Litta, izaslanik Malteškog reda u Rusiji, koji je kasnije uzeo rusko državljanstvo, pojeo je praktički jedan sladoled. Kažu da je i prije smrti, primivši pričest, naredio da mu servira deset porcija najboljeg sladoleda: "To se neće dogoditi u raju."

Sladoled se volio ne samo među običnim ljudima, već je bio široko zastupljen na jelovniku na dvorima Petra III i Katarine II. Sama tehnologija proizvodnje sladoleda u to je vrijeme bila prilično primitivna i omogućila je dobivanje male količine proizvoda.

U memoarima iz 19. stoljeća mogu se pronaći oduševljena sjećanja na učinak koji je Vezuv na desertu Mont Blanc imao na javnost (sladoled je preliven rumom ili rakijom i zapaljen) ili šarene ruševine drevnog hrama od leda krema različitih boja. Stvarajući ova remek-djela, slastičari su se smrzavali na mrazu mnogo sati, a delicije su "živjele" nekoliko minuta, budući da su se odmah počele topiti od vrućine peći i svijeća.

Tek se u 19. stoljeću u Rusiji pojavio prvi aparat za sladoled. industrijska proizvodnja sladoleda rodila se u našoj zemlji tek početkom 30-ih godina ovog stoljeća.

Industrijska razmjera

Ručno izrađeni sladoled nije bio jeftin i stoga nepristupačan. Ponekad je strast za ovom delicijom dovela do pravih tragedija. Na primjer, 1883. godine 59 ljudi je otrovano do smrti na baptističkom festivalu u američkom gradu Camdenu. Istina, to nije bio obični sladoled, ali ... višekratno.

Napokon, svi su željeli uživati ​​u slatkom, ali mnogi ga nisu mogli priuštiti.Tako su se pojavili izumi poput Smithovog sladoleda od pamuka, korneta od vate ili Brownovog metodističkog sladoleda, gumenog korneta. Trik je bio poprskati kornet malo zaslađenog mlijeka i lizati ga, pretvarajući se da drži pravi sladoled. Prema New York Timesu, koji je izvijestio o tužnom incidentu s trovanjem, nesretni baptisti nisu to shvatili i očistili su imitaciju sladoleda.

U početku se proizvodnja sladoleda temeljila na korištenju prirodnog leda i snijega, pa je čovječanstvo stalno ovisilo o hirovima prirode. No, sveprisutni tehnološki napredak postupno je transformirao proizvodnju sladoleda, pretvarajući ga iz izvrsne delicije bogatih salona u proizvod dostupan svima. Arhivska građa omogućuje nam vraćanje kronologije otkrića na polju proizvodnje sladoleda. Danas je postalo poznato da je već 1525. godine liječnik iz Apilije Cimar napisao o rashladnom učinku šalitre. Međutim, proizvodnja sladoleda u relativno velikim količinama postala je moguća tek nakon uvođenja dovoljno učinkovitih metoda za proizvodnju i skladištenje leda, rashladnih uređaja i strojeva s miješalicama i drobilicama.

Amerikanac John Perkin 1834. godine patentirao je ideju upotrebe etera u kompresorskom aparatu. Deset godina kasnije, Englez Thomas Masters dobio je patent za aparat za sladoled, a to je bio limeni vrč s rotirajućom lopaticom s tri oštrice okružen ledom, snijegom ili mješavinom jednog od njih sa soli, amonijevim solima, nitratom, amonijevim nitrati ili kalcijev klorid. Prema opisu patenta, stroj Masters mogao se istovremeno hladiti, kao i zamrzavati i bičati sladoled.

1843. Engleskinja Nancy Johnson izumila je ručni aparat za sladoled i patentirala ga. Nancy Johnson izumila je ručni zamrzivač za izradu sladoleda 1846. godine, ali nije imala dovoljno novca za organizaciju proizvodnje nove opreme. Patent je trebalo prodati Amerikancima. 1851. godine otvorena je prva tvornica u Baltimoreu i proizvedena je prva komercijalna serija sladoleda. I više od 150 godina proces poboljšanja recepata i tehnologija ne prestaje niti jedan dan.

Ručno izrađen zamrzivač za sladoled izumio je 1843. Nancy Johnson

1848. godine u SAD-u su patentirana dva aparata za sladoled. Jedan od njih sastojao se od uređaja s dva koncentrična cilindra, od kojih je jedan bio napunjen rashladnim sredstvom. 1860. godine Ferdinand Carré stvorio je prvi svjetski apsorpcijski rashladni stroj, koji je radio na tekućim i čvrstim apsorbentima. Četiri godine kasnije, Carré je poboljšao stroj za kompresiju, koji je prvi upotrijebio novo rashladno sredstvo, amonijak.

Serijsku proizvodnju zamrzivača započeo je u drugoj polovici 19. stoljeća Jacob Fussell u Baltimoreu. Nešto kasnije izumljeni su rashladni strojevi, razvijene su metode za proizvodnju i čuvanje leda, što je omogućilo značajno smanjenje intenziteta rada, a posljedično i troškova sladoleda. A 1904. godine St. Louis bio je domaćin međunarodnog sajma sladoleda, koji je demonstrirao prvu mašinu za vafel čaše.

Stoga se tehnika i tehnologija industrijske proizvodnje sladoleda neprestano poboljšavaju. U nizu zemalja počele su se stvarati specijalizirane tvrtke za proizvodnju strojeva i opreme za proizvodnju sladoleda, što je postalo uobičajena osobina gradskih kafića. No, iza ovog uobičajenog fenomena bio je brzi znanstveni napredak u proučavanju procesa hlađenja. Upravo je on omogućio nekim firmama da svladaju proizvodnju strojeva i opreme za industrijsku proizvodnju sladoleda.

1919. učitelj iz Iowe, Christian Nielson, razvio je recept i tehnologiju za proizvodnju nove vrste sladoleda - podlijevanog čokoladom, a 24. siječnja 1922. dobio je patent za poznati popsicle - glazirani led krema na štapiću.Nelson je svoje proizvode vozio po gradovima i prodavao, istodobno prikazujući film o Eskimima. Novost se prvo nazvala "Eskimska pita" - "Eskimo-pita", no ta je riječ vrlo brzo skraćena u jednostavno "Eskimo".

Međutim, prvenstvo u proizvodnji "popsicle" među Amerikancima osporavaju Francuzi.

Prvi glazirani sladoled 1921. izumio je Christian Nelsen iz Iowe, a njegov suputnik Stover dao mu je ime - "Eskimo-pita", odnosno eskimska pita 1979. godine francuska tvrtka "Gervais" čak je proslavila 60. godišnjicu "Eskima". Sve do početka 20. stoljeća, Gervais se specijalizirao za proizvodnju sireva, sve dok jedan od njegovih osnivača, Charles Gervais, nije kušao popularne sladolede u Americi. Po povratku u Francusku dobio je ideju da sladoled prelije čokoladnom glazurom i "stavi" ga na štapić. Prema francuskim izvorima, naziv "popsicle" nastao je slučajno. U jednom od pariških kina, gdje je Gervais prodavao svoje slatke proizvode, prikazan je film o životu Eskima. A budući da se u to doba repertoar kina mijenjao prilično rijetko, jedan od duhovitih gledatelja koji je nekoliko puta pogledao film o Eskimima i za to vrijeme pojeo desetak porcija sladoleda u čokoladi nazvao ga je "Eskim".

Stoga se tehnika i tehnologija industrijske proizvodnje sladoleda neprestano poboljšavaju. U nizu zemalja počele su se stvarati specijalizirane tvrtke za proizvodnju strojeva i opreme za proizvodnju sladoleda, što je postalo uobičajena osobina gradskih kafića. No, iza ovog uobičajenog fenomena bio je brzi znanstveni napredak u proučavanju procesa hlađenja. Upravo je on dozvolio da savlada proizvodnju strojeva i opreme za industrijsku proizvodnju sladoleda.

Nove sorte, izrađene po mjeri za proslave, brzo su se masovno proizvodile, posebno u Sjedinjenim Državama. Prva tvornica sladoleda osnovana je u Baltimoreu, ali vrlo brzo takve su se tvornice pojavile u New Yorku, Washingtonu i Chicagu.

Modernost

N. Chernyshov "Novgorodski sladoled", 1928

U današnje vrijeme sladoled je čvrsto pokorio ukus ljudi širom svijeta i prodaje se u gotovo svakoj trgovini. Kuhari su stvorili tisuće recepata za sladoled!

N. Chernyshov "Novgorodski sladoled", 1928

I zato, borba za kupca nije za život, već za smrt. Najbolje i najskuplje sorte izrađene su od elitnih prirodnih proizvoda temeljenih na najmodernijim tehnologijama. O kvaliteti takvog sladoleda može se suditi barem po tome što se bez ikakvih konzervansa može čuvati u hladnjaku na temperaturi od -20oS do dvije i pol godine.

U potrazi za potrošačkom potražnjom, čelnici svjetskog tržišta svake godine ažuriraju svoj asortiman, iako već postoji nekoliko tisuća imena ledenih delikatesa. Među hitovima posljednjih godina su sladoled s orasima, sladoled od zelenog čaja, sladoled sa šumskim biljem. A da ne spominjemo ribiz, kupinu, ananas, posebne sorte na bazi živih jogurta ... Ne možete sve nabrojati.

I meki sladoled - Britanski znanstvenici (u čijoj je skupini bila i mlada Margaret Thatcher) izumili su metodu u koju se sladoledu dodaje dvostruko više zraka, a vi dobijete "mekani" sladoled!

Devedesetih je predstavljen viši deblji sladoled. Ben i Jerry's, Beechdean i Haagen-Dazs pripadaju ovoj kategoriji. Inače, Ruben Mattus izumio je svoj sladoled davne 1960. godine i nazvao ga Haagen-Dazs jer zvuči danski.

Koju odabrati?

Zapravo je svaki sladoled ohlađena šlag emulzija izrađena od mješavine mlijeka, moguće vrhnja, šećera, ponekad jaja, često voćnih sokova, raznog voća ili povrća (čak i ribe i morskih plodova u Japanu), plus arome i razni dodaci poput orašastih plodova ili komadiće karamele.

Ovisno o načinu proizvodnje, sladoled može biti sezonski, mekan i domaći. Meka, s temperaturom od 5-7oS, izrađuje se u restoranima i kafićima pomoću posebne opreme.Morate ga jesti odmah, za buduću upotrebu takvi deserti nisu pripremljeni. Izgleda poput kreme.

Začinjeni sladoled - industrijski. Podijeljen je u nekoliko skupina - prema vrsti glavnog proizvoda i punila te prema pakiranju. Glavni predstavnici skupine "mlijeko" - mlijeko, maslac i sladoled - međusobno se razlikuju po sadržaju masti.

Ostale skupine su voće i bobice ili voće i aromatične. Postoje i takozvane amaterske ili domaće vrste - na bazi mlijeka, voće, mlijeko-voće, višeslojne, s bjelanjkom pa čak i sa slastičarskom masnoćom.

Sad konkretni brojevi. Najdeblji sladoled je sladoled, njegov sadržaj masti u prosjeku je 12-15%.

Ime je dobio po francuskom gradu Plombieru, gdje je navodno i izumljen. Navodno - jer se u Francuskoj sladoled pravi od engleske bademovske kreme s dodatkom šlaga i kandiranog voća ulivenog u votku od višanja. Mi, naravno, imamo jednostavniji sladoled, ali ipak - najdeblji i najkaloričniji sladoled.

Zatim - kremasta, sa sadržajem masti 8-10%, zatim - mliječna, u kojoj ima još manje masti, samo 2,8-3,5%. U sladoledu od voća i jagodičastog voća i voćnom ledu nema mliječne masti, jer se prave od svježeg i smrznutog voća i bobičastog voća, od pire krumpira, prirodnih sokova, džema i džemova.

I, naravno, svakog potrošača zanima kvaliteta sladoleda. I to izravno ovisi o njegovoj vrijednosti.

Prvo, jer prava, svježa i visokokvalitetna krema, koja nije u prahu, razno bobičasto voće, voće, čokolada i drugi prirodni sastojci uvijek koštaju više od poluproizvoda, koncentrata i boja. Drugo, oprema koja omogućuje održavanje kvalitete izvornog proizvoda također je skupo zadovoljstvo, nedostupno malim tvrtkama.

hlad
Mir vama pekari!
Izgradnja prve tvornice sladoleda u SSSR-u započela je 1932. godine. 1936. SSSR-ov narodni povjerenik za hranu Anastas Mikoyan izdao je uputu u kojoj se kaže: "Sladoled treba i može biti masovni prehrambeni proizvod, proizvodeći ga po pristupačnim cijenama ...".

A 4. studenog 1937. godine u poduzeću opremljenom najmodernijom američkom opremom u to doba, koje je iz Sjedinjenih Država donio Mikoyan, proizveden je prvi sovjetski sladoled. Njegovu slavu odredio je GOST 117-41 "Sladoled, sladoledne slastice, voće i bobice, aromatično", koji je uveden 12. ožujka 1941. godine i koji se može nazvati jednim od najstrožih standarda na svijetu. Domaći sladoled proizveden je bez upotrebe konzervansa, stoga je bio ukusan i ekološki prihvatljiv. Uz to, šalice, briketi i sladoleni čajevi u cijeloj zemlji izrađivani su pomoću iste tehnologije i sadržavali su samo mliječne masti.

Međutim, od 1966. sladoled se počeo proizvoditi ne prema državnom standardu, već prema međurepubličkim tehničkim uvjetima, a od 1980. - prema industrijskom standardu. 70-ih godina poduzeća su praktički prestala dodjeljivati ​​stabilizator agar-agar i agaroid, a to nije imalo najbolji učinak na konzistenciju i prezentaciju proizvoda. Ipak, sladoled je i dalje bio ukusan jer se njegova kvaliteta kontrolirala na sustavu od 100 točaka (s gradacijom za "premium" i "extra"). Također, strogu kontrolu provodili su Državna trgovinska inspekcija, Gosstandart i tijela za sanitarni i epidemiološki nadzor.

Količina proizvodnje sladoleda u sovjetskim hladnjačama dosegla je 450 tisuća tona godišnje. Sovjetski sladoled volio se ne samo u našoj zemlji, već i u inozemstvu: godišnje se izvozilo 2 tisuće tona hladnih delicija.

Početak kraja našeg sladoleda poklopio se s početkom Gorbačovljeve perestrojke. Godine 1986. iz tehnološke je upute izuzeta ocjena kvalitete "mliječnog proizvoda obogaćenog zrakom" u 100 bodova (ovo je objašnjenje tehničkog izraza "sladoled"). A od 1990. sladoled se proizvodi prema TU (tehničkim specifikacijama). Istodobno je u Rusiji bio protok uvoznog sladoleda u svijetloj ambalaži, ali daleko od najbolje kvalitete. Do 42 tisuće tona sladoleda godišnje dolazilo je na rusko tržište iz Europe, uglavnom iz Poljske.To je zasigurno poljski ersatz, mnogi se Rusi još uvijek sjećaju. To nije imalo nikakve veze sa sladoledom na koji smo navikli i imao je jasan "kemijski" okus. U to se vrijeme u domaćem proizvodu umjesto mlijeka pojavila sirutka, životinjsko ulje zamijenjeno je uljem uljane repice, palme i soje. Danas, prema Udruženju proizvođača sladoleda i smrznute hrane, u Rusiji 80% proizvođača (240 od ​​300) proizvodi sladoled od biljnih sirovina. Također, nove vrste sladoleda počele su uključivati ​​kondenzirano mlijeko, boje, emulgatore i stabilizatore. Općenito, ostala su samo sjećanja na okus pravog "sovjetskog" sladoleda ...

Povijest sladoleda
Ovako je izgledao pravi sovjetski sladoled.
Gornja naljepnica omogućuje vam prepoznavanje od tisuću, a meko hrskavo staklo kupci su ga uvijek pritiskali prstima. I nitko nije prezirao ...
hlad
Mir vama pekari!
Povijest sladoleda

Svi recepti

© Mcooker: Najbolji recepti.

karta mjesta

Savjetujemo vam da pročitate:

Izbor i rad proizvođača kruha