Djevojke, pročitajte u slobodno vrijeme, prilično zanimljive informacije, povijest sporo kuhanja i naše Parenki.
Sporo kuhalo (također "sporo kuhalo", "dugo kuhalo", "samovar", "kuhanje") - keramička posuda s debelim stijenkama, ugrađena u kućište s programabilnim električnim grijanjem, namijenjena krčanju posuđa na relativno niskoj temperaturi. Poput ruske peći, grijanje se provodi ne samo odozdo, već i sa bočnih strana posude.
Prema opisu L. Narge, ideja usporenog kuhala dolazi iz posude za kuhanje graha, poznate od davnina.
U Novoj Engleskoj, od 18. stoljeća, grah se preko noći ostavljao u pećnici; Kuhajući grah polako im je omogućio da upiju okus aditiva (poput slanine ili melase), a rezultirajuće jelo preživjelo je do danas kao bostonski grah.
Točne okolnosti prvog električno grijanog lonca nisu poznate. 1936. izumitelj iz Chicaga Irving Naxon patentirao je jednu od varijanti i pokušao je proizvesti pod imenom English. Višenamjenski štednjak Naxon Beanery. Pokušaj je bio neuspješan, ali engleska tvrtka.Korporaciju Naxon Utilities kupio je Rivel, koji je 1971. stvorio sporo kuhalo koje je brzo postalo popularno pod engleskom markom. Crock-Pot. 1974. je predstavljen moderan dizajn s odvojenim keramičkim spremnikom, što olakšava čišćenje učvršćenja.
Osamdesetih godina prošlog stoljeća, u SSSR-u, Srendlovsk strojogradnju nazvanu po MI Kalininu proizvodilo je sporo kuhalo Parenka, priručnik za uporabu napisao je Pokhlebkin i još uvijek se koristi kao vodič za sporo kuhanje.
Poznati kulinarski stručnjak V. V. Pohlebkin vuče podrijetlo sporog kuhala do lonca u ruskom štednjaku.
Ljudi su patili od nesređenog života, od stresova na poslu i zbog nemogućnosti uspostavljanja redovite i jeftine hrane na vrijeme, bez pribjegavanja prilično običnoj i neukusnoj ugostiteljskoj hrani. Ti se problemi, naime, rješavali ne ubrzavanjem pripreme hrane ili zagrijavanjem vode za čaj i kavu, kako su vjerovali ljudi s ograničenim životnim znanjem i metafizičkim razmišljanjem, već dobivanjem hrane u određeno vrijeme, recimo dolaskom s posla, gotovog, bez potrebe učinite sami nešto za ovo, barem u najkraćem mogućem roku. Napokon, umorna osoba u principu ne može i, kako se vjerovalo stoljećima, ne bi smjela kuhati hranu, jer će uvijek pogriješiti. Odavde je upravo iz ove životne prakse proizašla institucija ugostiteljstva, a nimalo iz motiva moralne naravi, dobrote i sličnoga "smeća".
Samo je poseban sluga mogao pripremiti gotov topli obrok do trenutka kad je radnik došao s posla u bogatim obiteljima, a u siromašnim, član obitelji oslobođen svih ostalih dužnosti - supruga, sestra, kći, koji bi uvijek bili kod kuće i bili isključivo zaokupljeni kućanskim poslovima. Kao što znamo, šezdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća u sovjetskom društvu praktički nije ostalo takvih „oslobođenih“ članova obitelji, izuzev starih umirovljenika, koji su i sami često trebali pomoć.
Dakle, problem pripreme hrane za radnike do povratka s posla bio je glavni problem svakodnevnog života sovjetskog društva. Život se raspadao sinkronizirano s raspadom obitelji i njezinim vjekovnim funkcijama stvaranja i očuvanja obiteljskog ognjišta.
Masovne "pauze za ručak" u institucijama postale su palijativi koji su "ispravili" ovu situaciju, kad su zaposlenici, razbijući se u male skupine, pripremali hranu za sebe na električnim štednjacima ili zagrijavali dopremljenu hranu i kuhanu vodu za čaj i kavu.
Isti zadatak - koristiti državno vrijeme u osobne kulinarske svrhe - počeo je služiti razne "gozbe" u službi, kako u uredu, tako i najčešće u neslužbenim, večernjim satima, u vezi s obljetnicama ili rođendanima zaposlenika i za druge "slučajne" »Razlozi.
Unatoč najstrožim zabranama korištenja uredskih prostorija za pijanstvo i druge "kulinarske" događaje, ove recepte koji su dolazili odozgo, nakon mjesec ili dva njihova formalnog izvršenja, tada su svi jednoglasno prekršili i sve se vratilo "na početak" s jedinom razlikom što je vanjska pristojnost , "Tajna" ovih službenih "gozbi" promatrana je sve rjeđe i "gozbe" su se održavale 90-ih ne samo otvoreno, već i s dodirom određene drskosti, naglašeno demonstrativno.
Moramo reći da su "uslužne gozbe" nanijele težak udarac još uvijek postojećim osnovnim konceptima kućnog stola, prema razumnim i profesionalnim kanonima i pravilima kuhanja. Napokon su ljude odviknuli od ispravne, zdrave i kvalitetne hrane, od sposobnosti i želje za pravilnim prehranom.
Činjenica je da se prehrambeni asortiman takvih gozbi uvijek temeljio na gotovom kupljenom materijalu, odnosno na poluproizvodima: konzervi, kobasicama, marinadama, a u slastičarskom dijelu - na najčešćim i lošim proizvodima pekara iz javnog ugostiteljstva - lepinjama, kolačima od kratkog tijesta, kiflicama, odnosno na svim vrstama tijesta koje sadrže visok postotak jaja i šećera i kuhano ne s kvascem, već s soda ili amonijakom.
Što se tiče stvarne kulinarske pripreme, oni su bili ograničeni na „salate“ u njihovoj najvulgarnijoj sovjetskoj verziji, odnosno korištenju graška i konzerviranog majoneze, koji su se iz nekog razloga, suprotno svim pravilima okusa i dobrog okusa, kombinirali sa svježim kupus, repa (kuhana, a ponekad i sirova, naribana), što je nezamisliv izazov svim kanonima nacionalnih kuhinja naroda svijeta, kao i demonstrativno poricanje koncepata kompatibilnosti hrane i harmonije okusa prihvaćenih u civilizirano društvo. No, pokazalo se da je sovjetska osoba navikla, ili bolje rečeno, pripitomljena na ove sasvim neprirodne kombinacije okusa, koje su, očito, bile maskirane i čak "okupane" zbog obilne upotrebe alkoholnih pića, također ne poštujući nikakva pravila njihovog sklada s posuđe.
Dakle, problem ispravljanja nedostataka i iskrivljenja sovjetskog života uopće, a posebno hrane za kućanstvo nevjerojatno se zakomplicirao ispreplitanjem onih "divljaka" kojima su se građanske mase sovjetskog društva prilagodile, kad su same dobrovoljno odabrale lako način "prevladavanja" životnih poteškoća, orijentacija na "hladnom stolu", odnosno sendviču u konzervi koji ne zahtijeva nikakve kulinarske vještine ili rad, ali na ovom "hladnom stolu" preferirali su njegov najodvratniji, vulgarna i nezdrava sorta - proizvoljna mješavina svega što je "shvatilo", isprala istu slučajnu smjesu alkoholnih i umjetnih pića: votke, jakog vina, piva, fanta, coca-cole, pepsi-cole i drugih tekućina jarkih boja i umjetne esencije. Naučiti takve ljude pravilno jesti nije bio lak i nezahvalan zadatak s kojim se, u istini, nije imalo što boriti. Rezultat bi mogao biti samo nula.
Ipak, najbolji predstavnici tehnike i radničke klase sredinom 1980-ih postavili su si takav zadatak, točno definirajući njegovu stratešku i taktičku liniju. Trebalo je započeti ne s prosvjetljenjem i nagovaranjem građanskih glava zamagljenih neznanjem i alkoholom, već sa stvaranjem temeljno nove vrste ognjišta, koje bi pomoglo organizirati život na novi način.
U najvećem tvornici strojeva u SSSR-u nazvanom po MI Kalinin u Sverdlovsku, inženjeri, dizajneri u prijateljskom kontaktu sa mnom, djelujući kao kulinarski stručnjak i savjetnik u razvoju nove vrste ognjišta, odlučili su stvoriti tiho kuhalo - ognjište, od samog imena kojega su načela njegovo djelovanje već je bilo jasno - antipod štetnog lonca pod tlakom ... Tiha kuhala trebala je kuhati polako, ali ... tako da je jelo izašlo na vrijeme, odnosno u vrlo određeno, unaprijed određeno vrijeme. Dakle, čak i apsolutno usamljena osoba mogla bi ujutro, recimo, u 9-10 sati, uključiti sporo kuhalo s juhom i spremiti ga za 15:00. Došavši kući 5-10 minuta prije tog vremena, osoba je pronašla večeru spremnu, preostalo je samo da je prelije u tanjure.
Ako je osoba zakasnila, tada jelo nije zagorjelo ili zakuhalo, sporo kuhalo automatski se isključilo čim prođe razdoblje kuhanja. U sporom štednjaku bilo je moguće kuhati ne samo juhu, već i druga jela od bilo koje vrste prehrambenih sirovina. Vrijeme kuhanja moglo bi se produžiti za 8-10 sati. Drugim riječima, bilo je moguće ujutro, unaprijed, pripremiti si večeru u 20:00 i dobiti je svježu, ne prekuhanu, ne prekuhanu, ne presušenu točno do tog vremena.
Ovo je zaista bila revolucija u kulinarskoj proizvodnji i u svakodnevnom životu. Uistinu, za razliku od drugih vrsta električnih ognjišta, tiho kuhalo predstavljalo je veliko olakšanje s čisto kulinarskog gledišta, budući da je u njemu usvojena tehnologija kuhanja profesionalno najispravnija, a ujedno je i kulinarski vrijedna, budući da je jela na novom ognjištu pokazala su se ukusnima, uz potpuno očuvanje prirodnog okusa i arome ugniježđenih proizvoda.Konačno, ogromna prednost sporog kuhala bila je u tome što je omogućio kuhanje jela bilo koje nacionalne kuhinje, ne samo da ne ograničavajući kuharovu kreativnost, već i izuzetno proširujući mogućnosti za bilo kakve kulinarske mašte.
Mogu iskreno reći da sam samo uz pomoć sporog kuhala svladao i razumio dubinu kulinarskih ideja kineske kuhinje, čija jela nisam mogao u potpunosti reproducirati na plinskom štednjaku, a kamoli sve druge.
U međuvremenu, principi rada sporog kuhala, kao i sve genijalne kreacije, bili su krajnje jednostavni